Un român a fost desemnat profesorul anului în Olanda

Povestea românului care a fost ales PROFESORUL ANULUI în Olanda. Un român a fost desemnat profesorul anului în Olanda, de către un juriu format din studenţi şi specialişti în educaţie din Olanda. Aceştia au apreciat metoda inovativă de predare a lui Alexandru Iosup, care foloseşte în timpul cursurilor jocul, pentru a le explica noţiuni complexe de inginerie şi informatică studenţilor săi de la Facultatea de Inginerie, Matematică şi Informatică, din cadrul Universităţii Tehnice din Delft


500


Alexandru Iosup are 34 de ani şi este din Bucureşti, unde a urmat Universitatea Politehnică. Faptul că  studenţii din Olanda l-au ales profesorul lor favorit îl onorează şi consideră că aceasta este o mare distincţie.

„E foarte satisfăcător şi mă simt minunat. Personal, cred că acest premiu îmi consolidează legătura cu societatea olandeză. Am fost susţinut atât de mult de către colegii mei încât nu m-am simt deloc ca un străin. Asta nu numai că ilustrează cât de bine poate un român să aibă succes în Olanda, dar arată şi cât de bine  poate aprecia Olanda toate talentele ei”,  a spus Alexandru Iosup la primirea premiului.

Profesorul român nu este pentru prima dată ales favoritul studenţilor. Anul trecut, Alexandru Iosup a fost ales cel mai bun profesor de la Universitatea Tehnică din Delft, instituţie de învăţământ superior care l-a adoptat în urmă cu 10 ani.

„Cursurile tradiţionale limitează dezvoltarea celor mai talentaţi”

În metoda sa de predare,  Alexandru Iosup aplică tehnici folosite în mod normal  pentru dezvoltarea jocurilor  sociale online şi de aceea reuşeşte să atragă diferite categorii de studenţi, pe care care-i motivează să înveţe şi să exceleze în studiile pe care le urmează.

Alexandru Iosup a povestit pentru gândul în ce constă metoda lui de predare care i-a atras admiraţia studenţilor. În multe aspecte, metoda nu diferă mult de cea tradiţionala.

„Cursurile mele conţin material tradiţional, dar şi părţi legate de cercetarea avansată din domeniu. Studenţii învaţă, deci, ce se recomandă în programa, dar şi ceva în plus şi de viitor”, a spus profesorul. În fapt, cursul devine un joc.

„Ce diferă însă esenţial de forma tradiţională este forma de predare, din cauză că folosesc tehnica numită gamification, adică folosesc tehnici dezvoltate iniţial pentru jocuri online şi sociale. Cu alte cuvinte, cursul devine un joc, iar studenţii au de învăţat ca să câştige”, spune Alexandru Iosup. El arată că gamification nu este de fapt o metodă nouă, fiind folosită în companii încă de acum 50 de ani.

„În educaţia de nivel universitar, însă, gamification abia a început să fie utilizat şi mai avem mult până să învăţăm ce funcţionează pentru a facilita învăţarea şi ce este eficient de folosit. Metoda mea de gamification se preocupă foarte mult să facă loc pentru fiecare student şi în particular se ocupă de personalităţile diferite şi de aptitudinile diferite ale studenţilor”, a explicat Alexandru Iosup pentru gândul.

Prin folosirea acestei metode, profesorul îi stimulează şi pe studenţii cărora le place să exploreze mai mult, dar şi pe cei mai talentaţi şi competitivi.

„Cursurile tradiţionale sunt rar orientate spre un nivel deasupra nivelului de mijloc şi în general limitează sau nu încurajează destul dezvoltarea celor mai talentaţ şi capabili studenţi; în metoda mea, studenţii din această categorie sunt încurajaţi să evolueze până la cercetare de nivel mondial”, arată profesorul.

„În România mă lovisem de corupţia endemică, de o societate în ale cărei valori nu mă mai regăseam”

Alexandru Iosup spune că a plecat din România din mai multe motive, o combinaţie de motive personale şi profesionale. N-a plecat pentru bani, pentru că în profesia lui se câştigă bine oriunde. A plecat pentru că România progresa mult prea încet.

„Personal, mă lovisem de corupţia endemică, de o societate în ale cărei valori vizibile nu mă mai regăseam, de o viziune politică în care nu îmi vedeam reprezentate interesele. Mai văzusem şi experimentasem cât de greu le era celor care încercau să schimbe sistemul. După câţiva ani de încercări terminate în absurd, am decis că e moral să plec”, spune Alexandru.

Poate într-o zi Alexandru Iosup se va întoarce în România, dar în alte condiţii. „Aş vrea să văd că România îşi rezolvă problemele de management de ţară şi alungă definitiv corupţia. Aş vrea să văd că în România creşte o societate cu valori morale pe care să le înţeleg şi care să îmi reprezinte aspiraţiile”, afirmă Alexandru.

Profesorul este la curent cu se întâmplă în România, ţine legătura cu câteva dintre universităţi româneşti. Sistemul de educaţie are mulţi oameni de calitate, însă e un pic anacronic, este de părere Alexandru. Mai sunt însă şi alte lucruri de rezolvat.

„Societatea este încă o frână imensă, pentru că nu susţine financiar suficient dezvoltarea tinerilor, pentru că remarcă mai mult alte valori decât calitatea profesională şi participarea în societate şi pentru că păstrează mentalitatea în care a nu termina facultatea pe care ai început-o este văzut (şi pedepsit) ca un insucces determinant pentru întreaga viaţă”, mai spune Alexandru.
Profesorul a identificat câteva din  hibele educaţiei  din România: lipsa banilor, managementul incoerent şi instabil, metodele de educaţie învechite şi corupţia sistemică. În plus, consideră Alexandru Iosup, profesorii ar trebui implicaţi şi în cercetare.

„Fără un contact permanent cu cercetarea mondială, studenţii noştri riscă să fie educaţi în tehnici de acum 10-15 ani”

„La nivel universitar, implicarea cadrelor didactice în cercetare este un element critic pentru educaţie, pentru că antrenează un mod de gândire creativ şi pentru că generează idei de care România are nevoie ca să fie competitivă internaţional (un remarcabil contrast cu poziţia de ţară de outsourcing în IT). Fără un contact permanent cu cercetarea mondială, studenţii noştri riscă să fie educaţi în tehnici de acum 10-15 ani”, consideră profesorul.

Dacă ipotetic va fi numit ministrul Educaţiei din România, Alexandru Iosup spune va lua unele măsuri precum o finanţare echitabilă pentru educaţie.

„Pentru asta, aş cere o alocaţie de 5% din PIB pentru cercetare (media EU este 2.5%, US şi China sunt spre 3.5%) şi o cotă-parte proporţională pentru educaţie, şi aş porni imediat dezbaterea publică pe acest subiect. Aş explica pe toate canalele că România nu are nici o şansă ca economie viabilă, fără să producă rapid câteva generaţii de profesionişti de calitate. Modelul există deja şi a fost probat în Singapore, o ţară de altfel fără vreo resursă industrială”, arată Iosup.

De asemenea, profesorul spune că, dacă ar fi ministrul Educaţiei, ar stimula financiar dezvoltarea şi folosirea de noi metode de educaţie.

Metoda de predare a lui Iosup, adoptată de conducerea Universităţii

Metoda de predare pe care o foloseşte în Olanda s-ar putea folosi foarte bine şi în România. „Metoda este generală, şi se leagă de cultura noii generaţii de studenţi, care au crescut cu jocuri pe calculator şi înţeleg foarte bine ce li se cere ca să progreseze în aceste jocuri. Dacă înţelegem această cultură, putem aplica gamification, şi chiar metoda mea de gamification, în orice curs, dar mai ales acolo unde cursurile sunt foarte dificile pentru studenţi”, a mai spus profesorul anului din Olanda.

Metoda de predare a lui Alexandru este este adoptată oficial la Universitatea din Delft, unde vor fi mai multe cursuri care vor folosi această tehnică. Conducerea universităţii l-a rugat pe Alexandru Iosup să coordoneze mai multe  programe-pilot bazate pe gamification.

„Cu toate că jocul nu este încă utilizat în multe cursuri, sper ca mai mulţi profesori să fie inspiraţi şi să încerce să ajute cât mai mulţi studenţi”, a mai spus Iosup.

Cine e Alexandru Iosup

Alexandru Iosup este profesor la Universitatea Tehnică din Delft, unde în 2009 şi-a luat şi titlul de doctor în informatică. A publicat peste 75 de lucrări ştiinţifice, dintre care multe de impact (h-index24), pentru care a primit mai multe premii printre care  IEEE Scale Challenge 2014, IEEE CCGrid 2010, Euro-Par 2009 şi IEEE P2P 2006.

A fost implicat în mai multe proiecte naţionale şi europene. Este interesat de distributed computing în general şi de big data systems în particular. Alexandru Iosup a fost ales Profesorul Universitar al Anului al Universităţii din Delft şi Olandei. (sursa: GANDUL)

About Profesor Jitaru Ionel

Bine ai venit . Sunt un tanar profesor de matematica si sunt aici ca sa te ajut. Primesti ajutor gratuit la matematica pe facebook in grupul Q&A Matematica cu adresa: https://www.facebook.com/groups/MatematicaRezolvariExercitii/?fref=ts
Acest articol a fost publicat în News și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s